sâmbătă, 15 iulie 2017

Maria








Toată cultura europeană are în centrul ei chipul lui Hristos ca bărbat caucazian.
Cât este de alb.
Și cât de multe asemănări putem găsi dacă ne facem selfie.
Maria e o fată măslinie de la casa de copii cu care îți poți pierde orice:
calmul, viaț
a, copilul din tine, virginitatea, părul lung, mințile sau nopțile.
Ea e frizeriță și m-a învățat și pe mine magie: eu pot semăna cu oricine
mi-a ară
tat asta: e-n firea noastră să împărțim lumea în bisericuțe.
Dar cu o piele măslinie trebuie să fii Diavolul
să ai un asemenea talent

să intri la facultate
și să le faci fetelor frizuri băiețești.
Dacă simți ca ea, îți poți pierde mințile.
Holocaust. Și femeie. Și iubeș
te femei.
Venele de la gât i se umflă ca strangulate când îmi spune
tot
ul cu asta.
Când îi asculți povestea, pentru ea îți poți pierde calmul,
o putere nefolositoare în fața plutonului de execuț
ie.
Dacă rămâi cu ea, î
ți poți pierde nopțile.
Și eu credeam că istoria va fi incoloră, de când
          Drepturile Omului
și așa mai departe.
Că securea războiului a fost îngropată,
iar
pe stratul subțire de pământ de deasupra a crescut un lan
din care nu se pot face blugi.
Când am întâlnit-o, rom încă se scria doar cu doi r.
Așadar, mulțumesc, Europă, pentru istoria colorată ce ne-o dai. Și își face cruce.















Musical background:
I Should Have Been More Human by Chris Zabriskie -- licensed under CC BY http://freemusicarchive.org/music/Chris_Zabriskie/Music_from_Neptune_Flux/ChrisZabriskie-MusicfromNeptuneFlux-09

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu