Puțini știu astea despre Google AdWords


1.       Campania ta pe Google AdWords e o minciună. Sunt cifre umflate de 99 de ori! În loc de
100 de click-uri ai avut doar unul, 99 au fost roboții Google care au dat click. Poți plăti un serviciu precum ClickCease și vei vedea că spun adevărul. În statistici apărea că am avut 34 de apeluri telefonice de la butonul CALL, dar n-a sunat deloc telefonul toată ziua...

2.       E o concurență atât de acerbă pe AdWords încât poți cheltui de 10 ori mai puțin pentru reclamă în ziar și să ai aceleași rezultate ca pe internet.

3.       Piața e aproape împărțită. Intră pe Google folosind browserul Tor și caută-ți firma. Pe Chrome vei apărea pe prima pagină, că Google colectează date să pari mai sus pe propriul browser, dar pe Tor vei vedea adevărul: ești abia pe pagina a treia.

4.       Google AdWords nu te mai ajută să urci și-n căutări. Se spune că o face, dar tot ce face este să îți publice reclama. Să zicem că ai un produs pe care-l promovezi pe AdWords, produs care are un link. Chiar și 100% optimizat SEO, produsul tău nu va urca în motoarele de căutare, ci va fi publicată doar reclama AdWords. Înainte se întâmpla și acest lucru: aveai reclamă pe AdWords și erai primul pe prima pagină dacă unul și același link erau afișate atât în căutări organice, cât și la reclamă.

5.       Pe modul Automat, AdWords nu aduce clienți reali. Vei avea zero (!) click-uri organice, numai boții Google îți vor vizita site-ul. Vei plăti ca pentru clienți reali, firește.

6.       Nu îți poți cere banii înapoi pe AdWords dacă n-a avut efect campania, iar dacă nu i-ai cheltuit pe toți, îi primești abia în 30 de zile. Să zicem că ți-ai dat seama că nu ești vizitat decât de boți și oprești campania după o zi, să faci promovare într-un alt mediu. Nu vei primi banii în timp util.

7.       AdWords nu are serviciu clienți. Sau are, dar am sunat de cel puțin 30 de ori într-o zi (fără exagerare) și răspunsul a fost același: ne pare rău, nici un specialist Google nu este disponibil, încearcă mai târziu. Apelul s-a încheiat de la sine.

8.       De fiecare dată când vei face o căutare mai amănunțită despre cum îți funcționează campania și care e impactul real, folosind alte motoare de analiză, campania AdWords va intra în modul învățare. Google nu te lasă să îi analizezi dedesubturile, pretinzând că își face noi reconfigurări.

9.       Faptul că statisticile nu sunt afișate live nu e o greșeală. Primești statistici din urmă cu o zi (sau chiar patru), date care s-ar putea să nu-ți folosească la nimic dacă ai o campanie de tipul Flash Deals.

10.   Nu poți dovedi că Google nu are dreptate sau dacă poți, n-ai cale legală de atac, că nu ți se pune la dispoziție. Mi s-a întâmplat că Google mi-a zis că am avut trafic chiar și când site-ul a fost în mentenanță și că oamenii au intrat pe link și au apăsat pe Cumpără sau Scrie-ne, astfel crescând rata de conversie… Ce le poți face? Până când statul nu se autosesizează, cum a fost cazul motoarelor VW care aveau date tehnice mincinoase, nu poți face nimic.

Comentarii